Adfærdspsykologiske forsøg, grov vold og mord som ”behandling” af mennesker med diabetes 1 – i perioden 1989 – 2018

Det er ikke lovligt at praktisere adfærdspsykologiske forsøg og eksperimenter med mennesker.

Så sådan noget er der ingen undskyldning for.

Læs mere: » Adfærdspsykologiske eksperimenter med religiøse transformationskoncepter i den offentlige sektor i Danmark (1996 – 2018) (Maj 2018)

Snyd og fusk med borgernes personfølsomme data?

Stol ret konsekvent ikke på offentlige myndigheder i Danmark. De snyder, fusker og gambler fuldstændig anarkistisk forstyrret rundt med borgernes personfølsomme informationer.

Det er de offentlige myndighedernes (Og deres ansattes) opgave / ansvar at holde styr på borgernes personfølsomme data.

“Danmark har som medlemsland valgt også at kunne straffe offentlige myndigheder, der ikke har styr på reglerne. Her kan bøden beløbe sig til fire procent af den såkaldte driftsbevilling, dog maksimalt 16 millioner kroner.

* I Danmark er det Datatilsynet, der fører tilsyn med, at persondataloven overholdes af myndigheder og virksomheder.”

Læs mere: » FAKTA: Datasjusk koster snart virksomheder og myndigheder dyrt (Maj 2018)

“Nogen former for registersammenkøringer og anvendelse af personfølsomme oplysninger kan meget let få karakter af manipulation, hvis ikke anvendelsen sker i overensstemmelse med de grundlæggende retningslinier for videnskabsetik (Naturvidenskab, pseudovidenskab og pseudovidenskabelige effektmålinger (Statistik)).

Mange former for informationer er tids- og sted afhængige – og vil, hvis de bliver brugt på et andet tidspunkt i en eller anden sammenhæng – blive enten intetsigende, misvisende eller “varmluftige” (Overfladiske og stereotype).”

Læs mere: » Anvendelse af personfølsomme oplysninger, digital personlig profilering, sundhedsprofiler og videnskabsetik (Maj 2018)

Demokrati, bureaukrati, stats- og borgerdannelse i Danmark i perioden 1991 – 2018

“Har vi en regel, er vi fritaget for ansvar, og vi behøver ikke tænke selv. Regler sætter sund fornuft ud af kraft. Regler er som oftest firkantede og giver ikke plads til sund fornuft. Det fritager det enkelte menneske fra sin ret – men også sin pligt – til at tænke selv. For mange regler fratager os ikke bare vores motivation; de gør os også dummere. Vi skal ikke opbygge systemer, som bygger på regler og kontrol, og som professor i Statskundskab Gert Tinggaard Svendsen har sagt: »Kontrol er godt, men tillid er billigere«.”

Læs mere: » Bureaukraterne sender Danmark ad helvede til (Maj 2018), kronik af Øjvind Hulgaard, advokat, Højbjerg (Jyllands-Posten)

Læs mere: » Demokrati, bureaukrati, stats- og borgerdannelse i Danmark i perioden 1991 – 2018 (Maj 2018)

Manglende retssikkerhed for udsatte borgere i Danmark i perioden 1989 – 2018

Der eksisterer ingen retssikkerhed for udsatte borgere i Danmark.

Der hersker totalt anarki.

Se konkrete eksempler: » Manglende retssikkerhed for udsatte borgere i Danmark i perioden 1989 – 2018

Diabetes 1 – En somatisk sygdom – og en sundhedsskadelig psykisk selvkontrollerende behandlingsstrategi

“I det følgende er der et tilbage- og overblik over de sidste 21 års behandlingsstrategier på diabetesområdet – og hvad der reelt er sket af brydninger…

Diabetesområdet behandler ikke mennesker – men et statisk og stereotypt billede af “verden”…

Det, der karakteriserer diabetesområdet, er en kontrolleret koncepttankegang – hvor kostplaner bliver brugt som centrum for behandlingen, insulinen tilpasses dernæst kostplanerne – og til sidst kommer så “livet” – som så skal tilpasses konstruktionen – for at behandlingen fungerer.

På den måde, kan mennesket helt “forsvinde” i en kontrolleret tilpasning til et kostcentreret livsstilskoncept.”

Læs mere: » Diabetes 1 – En somatisk sygdom – og en psykisk selvkontrollerende behandlingsstrategi… (November 2011)

“Hvad der ligger til grund for, at man indenfor den massegrav, der officielt kaldes det diabetisk behandlingsområde opfatter praktisk simple ting, som at lære at måle blodsukre og tælle kulhydrater i kosten, som en videnskabelig kompleksitet, der kræver nogle forudsætninger på niveau med en professor. Det ved jeg ikke. Blandt normalt civiliserede mennesker, der er nogenlunde “raske” i den øverste etage, bliver matematik på 1 – 2 klasses niveau og viden om kulhydratindholdet i kosten ikke opfattet som noget, der kommer i nærheden af noget, der ligefrem kan kaldes videnskabelig kompliceret. Men i Danmark bliver det brugt som undskyldning for at lemlæste og myrde mennesker med diabetes 1.”

Læs mere: » Grov vold og mord som “behandling” af mennesker med diabetes 1 – i perioden 1989 – 2018 (Maj 2018)

Min folder om diabetes 1: » Diabetes 1 – Enkel beskrivelse (Folder)

Min private hjemmeside om diabetes 1: » Livet med diabetes 1

Diabetesforeningen støtter forslag om kommercielt salg af borgerens sundhedsdata

Nå – så er diabetesforeningen, så småt ved at vågne op til virkelighedens verden – og vil forsøge at gøre noget konstruktivt for os med diabetes 1. Det har de da været meget, meget længe om!

“En ny undersøgelse fra YouGov viser, at halvdelen af danskerne ikke ved, hvad type 1-diabetes er. Det skriver Diabetesforeningen i en pressemeddelelse.

Blandt de adspurgte svarede næsten halvdelen, at usund livsstil – manglende motion og usund mad – er skyld i type 1-diabetes. Og 24 procent tror, at børn kan vokse sig fra sygdommen.

Det vækker bekymring hos Diabetesforeningen.

»Jeg vil gerne slå fast, at type 1-diabetes kan ramme alle. Sygdommen rammer tilfældigt – og kan hverken forebygges eller helbredes,« siger administrerende direktør, Henrik Nedergaard.”

Læs mere: » Halvdelen af danskerne tager fejl om udbredt sygdom: Den kan ramme alle (Maj 2018)

Det kunne jeg godt have brugt for 25, 20, 15, 10, 5, 4, 3, 2 og 1 år siden!

Det kunne have sparet mig og mit liv for mange unødvendige problemer!

Men den gang var det åbenbart ikke særlig “vigtigt” og “interessant”?

Gad vide hvorfor den lidt forkrampede pressemeddelelse først kom umiddelbart efter, at et flertal i folketinget havde besluttet af afskaffe det individuelle personlige samtykke i forbindelse med borgernes deltagelse i kommercielle sundhedsforsøg? Den kunne jo også være kommet 1 uge før? 1 år før? 5 år før? 20 år før? 25 år før? For det er jo ikke en videnskabelig nyhed! Det har man da vidst i mange år.

Gad vide hvorfor diabetesforeningen opfatter personligt samtykke ved deltagelse i forsøg som et problem, de gerne vil have afskaffet?

Der er da ingen normalt civiliseret patientforening (Eller interesseorganisation), der i ramme alvor går ind for en afskaffelse af det personlige samtykke i forbindelse med deltagelse i sundhedsforsøg!

Tværtimod! Alle normalt civiliserede patientforeninger og interesseorganisationer kæmper da med næb og klør for at beskytte patienter og borgere imod tvangsdeltagelse i kommercielle sundhedsforsøg!

“»Det specielle ved Danmark er, at vi ikke blot har biobanker, men samtidig kan samkøre alle registrene, så vi faktisk kunne gøre det samme, som både Facebook og Youtube ønsker at gøre, men på en sikker måde i forhold til borgerne,« siger Allan Flyvbjerg, direktør for Steno Diabetes Center Copenhagen og et af medlemmerne af det såkaldte vækstteam.

»Danskerne stiller generelt gerne deres data til rådighed for at kunne hjælpe deres medborgere. Vi skal bruge danske sundhedsdata på en sikker måde, så vi i samarbejde med både danske og udenlandske firmaer på dansk grund kan forbedre behandling og forebyggelse,« siger Allan Flyvbjerg.

Han ser ikke et problem i, at hverken Danmark eller virksomheder, der flytter hertil, kan tjene penge som konsekvens af deres forskning:

»Der er et humanitært, men også i visse tilfælde et monetært afkast af at bruge de danske sundheds­data, men det sker jo, fordi vi hjælper medborgerne i Danmark og rundt­omkring i verden. Jeg har intet problem med, at der som noget sekundært er firmaer, der tjener penge samtidig.«”

Læs mere: » Diabetesforeningen støtter forslag om kommercielt salg af borgerens sundhedsdata (Januar 2018)

Min egen folder om diabetes 1: » Diabetes 1 – Enkel beskrivelse (Folder)

Min private hjemmeside om diabetes 1: » Livet med diabetes 1

Den individuelle helbredshistorik er central til forebyggelse af fejlbehandling

“I et sundhedsvæsen, hvor samarbejdsrelationerne fungerer meget dårligt, kan det være nødvendigt at lave sin egen sammenhængende helbredshistorik, for at fastholde et seriøst fokus på eget liv og helbred i relation til sundhedsvæsnet.”

» Udviklingsområde på tværs af kulturen: Helbredshistorik (Marts 2017)

Det religiøse transformationskoncept som “omstillingsmetode” i jobcentrene (2012 – 2018)

“Hvad der lægger til grund for, at højborgen af danske intelligens af primitive voldspsykopater i jobcentrene opfatter det som en psykiatrisk gåde, at hvis man (som jeg gjorde i perioden 2010 – 2012) – går ind og laver en grundlæggende opfølgning på alt det, der ligger bagud – og omsætter det til nogle lidt mere fleksible fagligt erhvervsrettede opgaveprofiler, så kan det kun lade sig gøre på en måde for det enkelte menneske. Det ved jeg ikke. For hvert enkelt menneske har da kun en baggrundshistorik. Så det burde da være banal logik – for et hvilket som helst normalt civiliseret menneske – der er nogenlunde “rask” i den øverste etage? Alt andet vil da kræve noget overnaturligt.”

Læs mere: » Grov vold og mord som “behandling” af mennesker med diabetes 1 – i perioden 1989 – 2018 (Maj 2018)

Integrationsydelsen 2016

Ja – for mit vedkommende tog det et år at få rettet fejlen. For det var en åbenlys fejl. Jeg røg ikke over i den kategori, fordi jeg havde opholdt mig i udlandet. Men fordi jeg havde stået uden indkomst i en periode.

Og det smadrede så hele mit liv igen, igen!

Her kom så mordforsøget på banen. For de mente så, at den fejl bedst blev rettet ved at slå mig ihjel! Det er typisk for den offentlige systemverden. Den måde de retter fejl på – det er ved at slå borgerne ihjel!

Og hvis man samtidig laver dokumentfalsk – ved at slette alt baggrundshistorikken – både i journalerne i sundhedsvæsnet og dit CV – og eksamensbeviser? Ja – så kan man opfinde en fantastisk sørøverhistorie om stort set næsten hvad som helst, der efterfølgende kan retfærdiggøre det hele?

For så kan de stakkels offentlige systemansatte fremstå som de perfekte og ufejlbarlige – der passer godt på samfundet – og samfundets regler!

Men de gjorde det mod bedre vidende. De løj! For de havde fået alt den nødvendige baggrundsdokumentation.

Det der er relevant at hæfte sig ved, i forbindelse med indførelsen af integrationsydelsen i 2016, er, at der sker en administrativ / “maskinel” overflytning til ydelsen. Og det betyder, at en hel del af dem (Blandt andet mig selv), der røg over på ydelsen, aldrig skulle være flyttet over på den. Det vidste man allerede, da loven blev vedtaget. Så der ville blive en hel del fejl! Så det vidste de ansatte godt! Og når man på den måde laver generelle administrative / maskinelle fejl – så burde de ansatte jo være lidt mere kvikke til at rette dem? Det er sådan en form for “bagvendt sagsbehandling”! Men det gjorde de så ikke. Tværtimod! De begyndte fuldstændig psykopatisk forstyrret at terrorisere mennesker! Det kunne da ikke komme som et chok for de ansatte, at det administrative / maskinelle producere gav anledning til en hel de fejl? Det vidste alt og alle da! Undtagen dem, der var ansat i jobcentrene? Det virker da underligt? Noget må de da vide? De kan da ikke undskylde sig med at være 100 % uvidende om stort set alt?

Læs mere om integrationsydelsen: » I dag ryger Charlotte på integrationsydelse: “Det virker fuldstændig absurd” (Juli 2016)

Erhvervsrettede opgaveprofiler (2010 – 2017)

Det opgaverettede udspil, jeg lavede i en selvbetalt pause (2010 – 2012). Og så er der siden hen kommer noget supplerende til.

» Dialog & Opgave

» Udredning, dokumentation og analyse

» Komplekse udredninger (Redigeret udgave juni 2016)

Konkrete eksempler på komplekse udredninger i perioden 2010 – 2018:

» Implementering af forbedret psykiatri? (Maj 2018)

» Adfærdspsykologiske eksperimenter med religiøse transformationskoncepter i den offentlige sektor i Danmark (1996 – 2018) (Maj 2018)

» Anvendelse af personfølsomme oplysninger, digital personlig profilering, sundhedsprofiler og videnskabsetik (Maj 2018)

» Praksis-design

» UD-trykkeriet

Komplekse udredninger i perioden 2010 – 2018

En af mine erhvervsrettede opgaveprofiler:

» Komplekse udredninger (Redigeret udgave fra juni 2016)

Læs mere: » Komplekse udredninger i perioden 2010 – 2018

Erhvervsrettet opgaveprofil: Projektmedarbejder

En anden af mine erhvervsrettede opgaveprofiler.

Opslag på Facebook 31. maj 2016

Projektmedarbejder til udviklingsprojekter der stabiliserer sammenhængskraften indenfor det tværfaglige og tværkulturelle felt.

Har I nogle ideer til udviklingsprojekter, der stabiliserer sammenhængskraften indenfor det tværfaglige og tværkulturelle område, som I ønsker beskrevet som konkrete projektforslag (Formål, interessenter, tidsplan, ressourceplan, budget mm), der kan ligge til grund for noget ansøgning om økonomisk støtte og realisering, så kan jeg tilbyde at lave projektbeskrivelserne i forbindelse med en 4 ugers praktik på minimum 25 timer om ugen.

Jeg bor på Amager, så praktikstedet skal helst ligge i Københavnsområdet. Jeg bor tæt på metro, og har derved let adgang til kollektiv transport i Storkøbenhavn.

Der kræves ikke nogen speciel godkendelse for at oprette en praktikaftale. Det eneste krav er, at ansættelsesstedet skal have et virksomhedsnummer, der gør, at man kan have mennesker ansat.

Blanketten der skal udfyldes kan findes på Jobnets hjemmeside, under blanketter: https://info.jobnet.dk/blanketter, og den blanket der skal bruges, er den der hedder ab.131: https://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/ab131.pdf

Min praktiske erfaringsbaggrund spænder bredt. Jeg har erfaring med tværfagligt samarbejde, koordinering, logistik og videndeling inden for det centralpolitiske arbejdsområde, minoritetsområdet, døgninstitutionsområdet og området for turisme. Herunder blandt andet erfaring med implementering af nye procedurer for videndeling, og ledelseserfaring med projektkoordinering, ansættelsessamtaler og introduktion og oplæring af nye medarbejdere.

Jeg har endvidere stor erfaring med muligheder og begrænsninger på de digitale netværk. Fælles for den form for sociale platforme er, at det kan blive problematisk med fælles erfaringsdannelse blandt mennesker, der ikke kender hinanden i den fysik konkrete verden, fordi fortolkningsfrihederne er langt større. Det kræver stor livserfaring – og træning i at agere i forskellige sociale miljøer i den konkrete “virkelighedens verden”, at være i stand til at vurdere mennesker – og forholde sig konstruktivt til debatter og erfaringsdannelse på de digitale netværk.

Jeg har en akademisk kombinationsuddannelse bestående af: En grunduddannelse i offentlig
planlægning fra ingeniørstudiet på Aalborg Universitet, suppleret med kommunikation, projektledelse og pædagogik – under åben uddannelse – fra henholdsvis Århus Universitet, DTU og KUA.

Læs mere om min erfaringsbaggrund i mit CV.

På forhånd tak

Venlig hilsen Ulla…

Min baggrundserfaring fremgår af mit CV: http://utni.dk/fagogsamfund/pdf/prof/CV-ullatn.pdf

Konkret eksempel på udviklingsprojekt der kan stabilisere sammenhængskraften indenfor det tværfaglige og tværkulturelle felt:

“Der findes flere forskellige former for lovgivning i det danske samfund.

Men når man kommer i nærheden af jobcentrene, så træder man ind i et anarkistisk ingenmandsland. I alt fald tilsyneladende.

Der har på et tidligere tidspunkt været et konkret spørgsmål til beskæftigelsesministeren om, hvorvidt jobcentrenes regelfortolkning “overtrumfer” alt anden lovgivning i det danske samfund.

Og der var svaret nej! Så jobcentrenes administrative praksis må ikke have en karakter, der tilsidesætter alt anden lovgivning.

Nu er jeg ikke jurist. Men jeg kender alligevel dansk lovgivning. Ikke som konkrete paragraffer. Men mere som borger, der ved, at der er ting, der ikke er lovligt. I alt fald ikke uden for jobcentrene.

Og dem tager vi lige et par stykker af.”

Læs mere: » Jobcentrenes kreative og anarkistiske regeltolkning i relation til anden lovgivning

Genetablering af livshistorik

“Hvis mennesker kommer ud for alt for mange varmluftige og fragmenterede skift i livet, så kan den sammenhængene livshistorik godt blive flosset godt ud i tovene. Og det er ikke særlig sundt.

En idé til en systematisk måde at genetablere livshistorikken på, er ved en systematisk opremsning af de ting, der er sket – men med en subjektiv evaluering af, hvad der var godt, skidt og lærerigt ved de forskellige oplevelser, for at få noget subjektiv tyngde og fylde ind i historikken. Det er som oftest den subjektive tyngde og fylde, der går tabt, når mennesker bliver flosset ud i tovene i det varmluftige og fragmenterede.”

Læs mere: » Koordinerende krykker & Fællessproglige referencer: Genetablering af livshistorikken (Maj 2015)

Min egen livshistorik: » HER

Sundhedsprofiler og videnskabsetik

Den måde, man kan forsøge at fastholde noget civiliseret fornuft i relation til de religiøse transformationskoncepter, som de dyrker i den offentlige sektor i Danmark, er ved at fastholde den basale videnskabsetisk.

» Sundhedsprofiler – Videnskabsetik og behandlingstilbud (April 2015)

» Videnskab, pseudovidenskab – og uvidenskabelige pseudosandheder… (Juli 2014)

» Videnskab, pseudovidenskab – og pseudovidenskabelig anvendelse af det videnskabelige… (April 2012)

» Hvad er et teoretisk perspektiv? (Juni 2011)

Ulovlige adfærdspsykologiske forsøg og eksperimenter med mennesker

Det er ikke lovligt at praktisere adfærdspsykologiske forsøg og eksperimenter med mennesker.

Så sådan noget er der ingen undskyldning for.

Læs mere: » Adfærdspsykologiske eksperimenter med religiøse transformationskoncepter i den offentlige sektor i Danmark (1996 – 2018) (Maj 2018)

Snyd og fusk med borgernes personfølsomme data?

Stol ret konsekvent ikke på offentlige myndigheder i Danmark. De snyder, fusker og gambler fuldstændig anarkistisk forstyrret rundt med borgernes personfølsomme informationer.

Det er de offentlige myndighedernes (Og deres ansattes) opgave / ansvar at holde styr på borgernes personfølsomme data.

“Danmark har som medlemsland valgt også at kunne straffe offentlige myndigheder, der ikke har styr på reglerne. Her kan bøden beløbe sig til fire procent af den såkaldte driftsbevilling, dog maksimalt 16 millioner kroner.

* I Danmark er det Datatilsynet, der fører tilsyn med, at persondataloven overholdes af myndigheder og virksomheder.”

Læs mere: » FAKTA: Datasjusk koster snart virksomheder og myndigheder dyrt (Maj 2018)

“Nogen former for registersammenkøringer og anvendelse af personfølsomme oplysninger kan meget let få karakter af manipulation, hvis ikke anvendelsen sker i overensstemmelse med de grundlæggende retningslinier for videnskabsetik (Naturvidenskab, pseudovidenskab og pseudovidenskabelige effektmålinger (Statistik)).

Mange former for informationer er tids- og sted afhængige – og vil, hvis de bliver brugt på et andet tidspunkt i en eller anden sammenhæng – blive enten intetsigende, misvisende eller “varmluftige” (Overfladiske og stereotype).”

Læs mere: » Anvendelse af personfølsomme oplysninger, digital personlig profilering, sundhedsprofiler og videnskabsetik (Maj 2018)

Demokrati, bureaukrati, stats- og borgerdannelse i Danmark i perioden 1991 – 2018

“Har vi en regel, er vi fritaget for ansvar, og vi behøver ikke tænke selv. Regler sætter sund fornuft ud af kraft. Regler er som oftest firkantede og giver ikke plads til sund fornuft. Det fritager det enkelte menneske fra sin ret – men også sin pligt – til at tænke selv. For mange regler fratager os ikke bare vores motivation; de gør os også dummere. Vi skal ikke opbygge systemer, som bygger på regler og kontrol, og som professor i Statskundskab Gert Tinggaard Svendsen har sagt: »Kontrol er godt, men tillid er billigere«.”

Læs mere: » Bureaukraterne sender Danmark ad helvede til (Maj 2018), kronik af Øjvind Hulgaard, advokat, Højbjerg (Jyllands-Posten)

Læs mere: » Demokrati, bureaukrati, stats- og borgerdannelse i Danmark i perioden 1991 – 2018 (Maj 2018)

Manglende retssikkerhed for udsatte borgere i Danmark i perioden 1989 – 2018

Der eksisterer ingen retssikkerhed for udsatte borgere i Danmark.

Der hersker totalt anarki.

Se konkrete eksempler: » Manglende retssikkerhed for udsatte borgere i Danmark i perioden 1989 – 2018

Dette indlæg blev udgivet i Etik og grænser. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *