Implementering af forbedret psykiatri?

Aktuelle problemstillinger

Aktuelle problemstillinger med journalsystemet, personalemangel på sygehusene og samarbejdskulturen i den offentlige sektor.

Se konkrete eksempler: » Idéskitse til overordnet organisationsplan til implementering af forbedret psykiatri (Marts 2018)

Læs mere og se flere eksempler: » Adfærdspsykologiske eksperimenter med religiøse transformationskoncepter i den offentlige sektor i Danmark (1996 – 2018) (Maj 2018)

UDVIKLINGSOMRÅDE: Fællessprogligt paradigme for psykiatri, specialpædagogik, socialpsykiatri, neuropsykologi, stress og psykisk arbejdsmiljø – og hjernens udvikling og lagerstyring

“Når man taler om tværfaglig koordinering, så forgår det ofte på en rationel og strukturel måde i for af ansvars- og opgavefordeling. Men det er ikke den form for koordinering, der er behov for indenfor det brede felt for psykisk overbelastning og ustabilitet. Det, der er behov for, er en grundfaglig koordinering, så at man indenfor for alle områder forholder sig til problemstillingerne ud fra det samme grundlæggende faglige paradigme.”

Læse mere: » UDVIKLINGSOMRÅDE: Fællessprogligt paradigme for psykiatri, specialpædagogik, socialpsykiatri, neuropsykologi, stress og psykisk arbejdsmiljø – og hjernens udvikling og lagerstyring (Juni 2016)

Konkrete praksiserfaringer med udvikling af sociale kompetencer

“Mennesker der får psykisk diagnoser er lige så forskellige som andre mennesker, og det er årsagerne der giver anledning til den psykiske ustabilitet også. Når man fremadrettet skal tænke i behandling, må det foregå med udgangspunkt i de individuelle årsager, der giver anledning til ustabiliteten.”

Læs mere: » Forbedret psykiatri? (April 2017)

“Hjernen er en muskel – og det er kun de sider / færdigheder, der bliver stimuleret med “udfordringer”, der udvikler sig. De sider af “muskulaturen” der ikke får træning – bliver “slappe” / “underudviklede”.

I en fragmenteret “verden”, får mennesker ikke udviklet evnen til at tænke i “helheder”, Og mister måske også “sansen” for menneskelig realisme i vurderingen af situationer og andre mennesker?”

Læs mere: » En skole for hele hjernen (April 2017)

» Neuropædagogik – En skole for hele hjernen, af Matti Bergström, 1998

» Matti Bergström

» Hjernen går i stå, af Anette Wiborg, Folkeskolen.dk

» Institution siger nej til iPads og digital læring (Maj 2018)

» Digital læring: Askelæ og andre institutioner må droppe iPad (November 2016)

Dette indlæg blev udgivet i ...udviklingsområder på tværs af kulturen. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *