Voksenpædagogik, skrivemetode og læringsrum…

Det emnemæssige indhold i grundkurset i voksenpædagogik hos AOF (1999) var: Voksenundervisningsområdet, Kommunikation, Transaktionsanalyse (» Transaktionsanalyse – Taler ud op, ned eller “ligeud”?), Supervision og feedback, Præsentationsteknik og undervisningsmetoder, Skriveprocessen som metode (» Skriv din hukommelse “frem”…), Kropssprog, Lærerrollen, Planlægning af undervisning og Gennemførelse af egen undervisning.

Et veltilrettelagt forløb der gav noget konkret og håndgribeligt metodisk med videre. Jeg var typen, der passede bedst til temaorienteret undervisning med høj grad af aktiv brugerdeltagelse og dialog. Det fik jeg så nogle råd og retningslinier for, hvordan man bedst skruer den form for undervisning sammen.

Kommunikationsformen er afgørende for de personlige ståsteder indenfor voksenpædagogik (» Ligeværdige mennesker KOMMUNIKERER – MED hinanden).

I øvrigt en rigtig god underviser. Kirsten Slots.

Skriveprocessen (» Skriv din hukommelse “frem”…) som hukommelses- og afklaringsredskab har siden været et generelt anvendeligt og godt redskab for mig.

Tak Kirsten.

Dette indlæg blev udgivet i Fag: Pædagogik. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *