Koordinerende KRYKKER – i KAOS…

Det vigtigste, når der opstår kaos i en sammenhæng, er at få etableret kommunikationsstrukturen. Den skal helst være i en skabelonform, der er let at redigere og fylde mere detaljeret viden på, efterhånden som der bliver skabt mere og mere indblik og overblik over den viden, der skal koordineres for at stabiliserer samarbejdet.

Nøgleordene er synlighed, enkelhed – og alment lettilgængeligt, så det er nemt at bruge på tværs af forskellige baggrundsforudsætninger.

Temamapper, tjeklister og koordinerende oversigtskemaer – er nogle af de muligheder, der kan gøres brug af.

Indholdet og behovet afspejles i de misforståelser og spørgsmål, der dukker op gentagne gange. Derfra handler det om at se mønstret i misforståelserne og spørgsmålene – og kategorisere dem under emner / temaer, der kan danne grundlag for strukturerede delelementer i kommunikationsstrukturen.

Opstår der kaos, handler det om at tænke i løbende stabilisering, med udgangspunkt i det der aktuelt sker. Det handler ikke om at finde den perfekte overordnede langtidsholdbare løsning.

Nogle af de koordinerende krykker, der bruges i kaos – bliver uaktuelle efterhånden som tingene stabiliseres – og der bliver oprettet en mere permanent kommunikationsstruktur.

» Koordinerende info-materiale bostedet Kamager…

» Beboerbeskrivelser bostedet Kamager…

» SELVETs realisering, ARBEJDSMILJØ – og psykisk KOLLAPS…

Dette indlæg blev udgivet i Forandringsledelse. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *